مجموعه 'پشت كوه های بلند' موفقیت 'روزی روزگاری' را نخواهد داشت
نوشته شده توسط : breketid

'محمدرضا لطفی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مشكل اصلی این سریال را كه به كارگردانی 'امراله احمدجو' هر شب از شبكه سه سیما پخش می شود، بی توجهی به ذائقه مخاطب امروز عنوان كرد.

وی توضیح داد: این مجموعه نه برای دهه 80 بلكه برای مخاطبان دهه هفتاد تلویزیون نوشته شده و به همین خاطر مخاطب جدید و جوان اینگونه سریال ها را نمی پسندند.

این روزنامه نگار یادآورشد: مشكل اصلی مجموعه های تلویزیونی انطباق نداشتن با مخاطب است برای نمونه سریالی چون ' پشت كوه های بلند' از مخاطب عقب می ماند و مجموعه تلویزیونی ' حیرانی' بسیار جلوتر از خواست و ذائقه مخاطب حركت می كند.

لطفی با بیان اینكه كارگردان ' پشت كوه های بلند' خواسته تا بار دیگر سریال های 'روزی روزگاری' و 'تفنگ سرپر' را برای مخاطب تداعی كند، افزود: آنچه در این سریال روایت می شود، با ذائقه مخاطبی كه ابراز های ارتباطی جدید مانند اینترنت، شبكه های ماهواره ای و سینمای امروز جهان دسترسی دارد همخوانی ندارد.

این منتقد سینما و تلویزیون، سریال سازی را یك تخصص دانست كه بیش از هر چیز نیازمند مخاطب شناسی است.

وی گفت: تعداد كارگردانانی كه در تلویزیون مشغول به كار هستند و شناخت درستی از نیاز مخاطب دارند، به تعداد انگشتان یك دست هم نمی رسد و به همین خاطر است كه سریال های تلویزیونی با وجود صرف هزینه فراوان در جذب بیننده موفق عمل نمی كنند.

لطفی استفاده بیش از اندازه از گویش ها، آشفتگی بصری سریال 'پشت كوه های بلند' را از ایرادات آن دانست كه مخاطب را زده می كند.

وی افزود: حتی بازی بازیگران این سریال تحت تاثیر فیلمنامه گفت و گو محور آن قرار گرفته است. چنین فیلمنامه هایی در دهه 90 خورشیدی چندان با تلویزیون همخوانی ندارد.

لطفی گفت: در دهه 60 و 70 خورشیدی كه مشكلات متعددی بر سر سریال سازی از نظر بصری و تجهیزات ساخت وجود داشت، فیلمنامه ها گفت و گو محور تنظیم می شدند اما اكنون تكیه بیش از اندازه روی دیالوگ مخاطب را دلزده می كند.

لطفی ریتم كند سریال را از مشكلات پشت كوه های بلند دانست كه با پخش شبانه این مجموعه همخوانی ندارد.

مجموعه تلویزیونی پشت كوههای بلند به كارگردانی امراله احمد جو و با مضمونی تاریخی و رویكردی طنز هر شب از سیما پخش می شود.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: شهری , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: